banner

Četvrtak, 02 Studeni 2017 16:52

Močvare Donjega Miholjca

Napisao

Prvi samostalni izlasci u ribolov su bili prije nekih 30tak godina , bilo nas je društvo od 3-5 balonja koji su skoro svaki dan otprašili biciklima na radost svojih roditeja i nisu se vračali do mraka . Najdraži tereni su mi uvijek bili kanal od velikog šlajza , hagl i okrugljača te kveštekove bare . Doduše to je bio nekad prirodno spojen kompleks koji su hrvatske vode iscjepkale sa pregradama i tako je nastala tj. nestala voda za mrijest i ribolov opčenito . Prije nekih 20 godina dubina na kveštekovim barama je bila oko 2 metra na sredini i nešto pliče uz rubove , nažalost danas je pri normalnom vodostaju dubina oko 20 cm i dobar dio ih je suh . Za 20 godina tamo neče uopče više biti nikakve vode ni života u njoj . U tom pravcu nažalost ide i stara drava i sve ostale bare uz dravu , hrvatske vode su nažalost stroj koji ubire pare , a ne brine se za iste ni malo tj. oni nam i jesu od prekrasne rijeke Drave napravili kanal sa sve manje života u njemu . Ponekad mi je vrlo tužno gledati sadašnje stanje i ono koje se sječam kad sam bio dijete .
1.11. mi je tradicionalno jedan od boljih dana za ribolov pošto je relativno mirno na vodi i nikad nema puno ljudi . Jutarnju smjenu na dravi sam odradio od 3 - 7 bez nekakvog dešavanja osim smrznutih nogu i neadekvatne obleke , a popodne sam odlučio prošetati po svim baricama sa početka teksta . Sviječe mogu paliti i kasnije ili što bi Damir Avdić rekao ; mrtvi su mrtvi , što ne zapjeva s njima dok su živi bili !?!
Mali šlajz na Staroj Dravi je jadan cjeli zarastao u trsku i dubina je oko 50 cm , nekada smo tu skakali na glavu i voda mi je sa 15tak godina starosti bila iznad glave duboka .
Veliki Šlajz je totalno otišao u kurac , dubina je oko 20tak cm i kanal prema okrugljači je apsolutno neprohodan , a okrugljača je zarasla u vrbe te je iste dubine kao i na šlajzu . Taj dio je bio nekada najproduktivnije mrestilište štuke u našem kraju ,a sada je čista žabokrečina .
Do hagla sam krenuo ali je put toliko zarastao da sam na pola puta odustao , prosle godine se jedva moglo do vode , a sad čisto sumnjam , svoje največe štuke sam ulovio tamo . Na haglu krajem 80tih i početkom 90tih štuka od 5 kg nije bila nikakva rjetkost , u to doba sam imao oko 2-3 kašike isto toliko leptira i jednog abu terminatora koji je bio skoro bez boje glede štučji zubi , a sajlice smo frkali sami od sajle sa bicikla .

Idem dalje do stare pumpe , tamo smo još prije 2-3 godine vezali čamce u uvali ,a danas ne bi mogao uči u nju niti sa kajakom . Dubina katastrofalno mala i sumnjam da če se smuđevi više ikad mrestiti tamo . Ima dosta ljudi koji pecaju kedere pa da im ne smetam se selim na kveštekove bare koje su prirodni produžetak hagla . Ljeva bara je totalno pod granjem i vodenom lećom ili vodenom kugom i ne može se bacati varka u nju , a desna je čista kao mjesečeva površina . Ulazni kanal koji je bio širok par metara je sada kanalić kojeg sa bangavom nogom preskočim bez zaleta . Bacam miss shada od 8 cm sa laganim štapom pošto ne očekujem štuku veču od 50 cm , kad sav skoro več odustao pod nogama mi stisne mala štukica . odnio sam je u dravu pošto nije zaslužila da je pokupe čaplje iz 30tak cm vode koliko je ostalo u barici . nakon nje lovim još dvije sličnih dimenzija te ih isto prenosim u dravu . Bara je toliko mala da sa jedne pozicije mogu dokučiti sve djelove . Pročešljao sam ju totalno sa par tipova varalica i kontam da sam preselio sve tri štuke u njoj .

Nakon toga odlazim do stare drave malo prebacati teren prije društvenog natjecanja , bacao miss shada , dmr sledge hammera i classic shada , leptire br 3 i 4 , dam fz 16 gr , ita 95 i spinerbejte . U dva sata nisam imao ni griza , jadna nam majka u subotu !?! Na staroj dravi je vodostaj nizak makar ju je drava ljepo napunila prije mjesec dana , zadnji popravak ustave u režiji hrvatskih voda i vodogradnje vinkovci je spustio vodostaj za dobrih pola metra , i to je nažalost što se njih tiče u redu , a mi se možemo žaliti svojoj mami samo , a ona bi vjerovatno i napravila mbolje posao nego ljudi zaduženi za to .
Stara drava je izgubila oko dobrih 100 metara dužine glede vodostaja u zadnjih par godina i sumnjam da če moji unuci doživjeti išta više osim male muljave kaljužice koja stoji na mjestu jezera od 17 ha . Nažalost ribolovno društvo samo ne može i ne smije dirnuti ni u jedan od ovih problema , a oni kojima bi to bila dužnost ... nih boli kurac sve dokle plača kapa svaki mjesec i niko ne pita ZAŠTO!?